Частни клиенти
Бизнес клиенти MyGLOBUL
BG
EN
Основно съдържание
:: начало > въпроси > Преносимост на номера
 

Преносимост на номера



1. Къде мога да подам заявление за пренасяне на номер?

Подаването на заявление става в магазините на вашия настоящ оператор. Всеки оператор определя дали ще приема заявления и в центровете на своите партньори. GLOBUL приема заявления и издава сертификати за съгласие в представителните си магазини, както и в тези на веригата Germanos.

2. Възможно ли е пренасяне на повече от един номер?

Да. Няма ограничения за броя номера, които можете да пренесете от една мрежа в друга. Важно е всички номера, които са включени в едно заявление за пренасяне, да бъдат от един и същ тип – само на абонаментна или само на предплатена програма. Ако пренасяте различни номера към две различни мрежи, то следва да попълните две отделни заявления, за да получите и два отделни сертификата.

3. Колко време отнема процесът по прехвърляне на номера?

Пренасянето на мобилен номер и активирането на новата ви SIM карта ще се осъществява за не повече от 10 работни дни от деня, в който сте подали сертификата си при нас.

Пренасянето на фиксиран номер и активирането му ще се осъществи за срок от:

  • 15 работни дни за единичен номер
  • 25 работни дни за група номера

4. Докато трае процесът по прехвърляне на номера ми, абонат на кой оператор ще бъда? На досегашния или на новия?

До активиране на номера в мрежата на приемащия оператор вие сте абонат на стария си оператор. Тъй като валидността на сертификата, издаден от обслужващия оператор, е 30 дни и след подаване на заявление при приемащия оператор има съответно още 10, 15 или 25 работни дни за приключване на процеса по пренасяне, вие можете на практика да сте абонат на даряващия оператор още месец или повече – това зависи от вас и кога ще подадете заявление при приемащ оператор. За този период на ползване на услуги ще ви бъде издадена месечна фактура, която трябва да заплатите на даряващия оператор (незаплащането й не е пречка да си пренесете номера). Ако не заплатите последната фактура на даряващия оператор, приемащия оператор ще наложи ограничения в ползването на услугите (спиране на номера) или прекратяване на услугите (ако се забавите с плащането над определените срокове). Макар и абонат на приемащия оператор, вие следва да заплатите задълженията си към даряващия оператор.

5. Ще бъда ли уведомен за датата на пренасяне и по какъв начин?

След подаване на заявление при приемащия оператор, той и даряващият оператор определят дата за пренасяне на номера ви – т.нар. „прозорец на преносимост”, за която дата ще ви уведоми приемащия оператор. Прозорецът на преносимост ще бъде през деня. На тази дата първо ще бъде активирана SIM картата на приемащия оператор и след това ще бъде деактивирана SIM картата на даряващия оператор. Това на практика означава, че за клиентите ще има минимален период без възможност за ползване на услуги.

6. По какъв начин ще бъда уведомен, че номерът ми вече е прехвърлен и ползвам услугите на новия оператор?

Ангажимент на приемащия оператор е изрично да ви уведоми за извършеното прехвърляне на номера. GLOBUL ще известява за реализираното пренасяне с SMS.

7. Какво още трябва да имам предвид, когато пренасям номера си към друг оператор?

Преминаване към мрежата на друг оператор и пренасянето на номера не означава и пренасяне на допълнителните услуги, които сме получавали до този момент на този номер. Такива са например, (но не само) пренос на данни, факс съобщения, различна справочна информация чрез SMS/MMS, уведомления от други компании и институции и други допълнителни услуги.

При преминаване към друг оператор с пренасяне на номера си, вие ще имате възможност да избирате измежду всички тарифи, планове и услуги, които предлага оператора на новите си клиенти.

Тъй като номерът, който сте получили от първоначалния държател на обхвата, е част от неговия номерационен план (например мобилни номера с префикс 089 са част от номерационния план на GLOBUL), след като го пренесете в друга мрежа няма да можете да прехвърляте правото си на ползване върху него на трети лица.

8. Възможно ли е влошаване качество на услугите в деня на пренасяне?

Времевият прозорец, предвиден за пренасяне на номера е от 09:00 до 16:00 ч. В малък отрязък от този интервал има минимална вероятност да се влоши качеството на мобилната ви връзка, както и да не получите изпратени до вас SMS-и или MMS-и.

9. Как ще разбирам, че номерът, на който звъня, е пренесен в друга мрежа?

Когато извършвате обаждане към номер, който е пренесен в друга мрежа, GLOBUL ще ви информира чрез звуков сигнал с продължителност от 3 секунди. След сигнала, ще ви бъде осигурена още една секунда, в която да решите дали да осъществите обаждането или да се откажете. Времето на звуковия сигнал и едната секунда след него не се таксуват. GLOBUL таксува единствено обаждания с успешно осъществена връзка.

Звуковият сигнал е одобрен от Комисия за регулиране на съобщенията и може да бъде прослушан онлайн.

10. При какви обстоятелства може да получа отказ за пренасяне на номер от моя настоящ оператор?

Отказ за пренасяне на номер можете да получите ако:

  • не сте титуляр на посочения номер
  • номерът ви не е активен
  • не сте дееспособен да сключвате правни сделки и не сте представляван/а от трето лице
  • представлявате абонат, който не ви е упълномощил
  • е постъпило валидно заявление за пренасяне на същия номер
  • имате неплатени задължения и/или лизингови вноски и/или неустойки
  • не сте заплатили такса за обработка на документите при пренасяне
  • не са минали 3 месеца от датата на активиране или не сте презаредили поне 10 лв. (за потребители на предплатени програми)
  • при проверка на идентификацията на повикването (CLI) мобилният ви номер не отговаря на посочения в заявлението (за потребители на предплатени програми)
  • попълнените в заявлението данни са непълни или неверни
  • не са представени необходимите документи

11. Възможно ли е да получа отказ за пренасяне от приемащия оператор и при какви обстоятелства?

Такава възможност е налице само в следните случаи:

  • сертификатът за съгласие за пренасяне на номера не е издаден на името на потребителя, желаещ пренасяне на номер
  • сертификатът за съгласие за пренасяне на номера е с изтекъл срок на валидност
  • номерът не е активен
  • други причини, съобразно Общите условия