Авиокомпаниите, хотелите и търговците на дребно се опасяват от промени в търсачката на Google

Лобистки групи, представляващи авиокомпании, хотели и търговци на дребно, призоваха регулаторните органи на Европейския съюз да гарантират, че Google ще вземе предвид техните мнения, а не само на големите посредници, когато прави промени, за да се съобрази с важни технологични правила.
Групата Airlines for Europe, в която членуват Air France KLM и собственикът на British Airways IAG, хотелската група Hotrec, European Hotel Forum, EuroCommerce, Ecommerce Europe и Independent Retail Europe изразиха през март своята загриженост относно въздействието на новите правила.
Законът на ЕС за цифровите пазари (DMA) налага на Google и пет други технологични гиганта списък с препоръки и забрани, които имат за цел да предоставят на потребителите по-голям избор, а на конкурентите – по-добър шанс за конкуренция, но групите изразиха опасения, че корекциите могат да навредят на приходите им.
В съвместно писмо до антитръстовия ръководител на ЕС Маргрете Вестагер и ръководителя на промишлеността на ЕС Тиери Бретон от 22 май те заявиха, че оттогава притесненията им са се увеличили.