Apple губи първото си място на китайския пазар

Apple губи първото си място на китайския пазар

Apple загуби короната си на най-голям продавач на смартфони в Китай през първото тримесечие на 2024 г., тъй като доставките й на смартфони спаднаха с 6,6% спрямо предходната година на фона на силната конкуренция, сочат предварителни данни на изследователската компания IDC от четвъртък.

Honor и Huawei се изравниха за първото място, като пазарният дял на Honor нарасна до 17,1 %, а този на Huawei – до 17 %, заяви IDC, докато пазарният дял на производителя на iPhone спадна до 15,6 %.

IDC обявява статистическо равенство, когато разликата между дела на приходите или доставките на двама или повече доставчици е 0,1 % или по-малко.

„Ценовите промоции на Apple през тримесечието не успяха да смекчат въздействието на силната конкуренция от страна на играчите с Android“, казва в доклада Артър Гуо, старши анализатор в IDC China.

По данни на IDC общите доставки на смартфони в Китай са се увеличили с 6,5% до 69,3 млн. броя.

Христо Манолов

Христо Манолов

Христо Манолов е част от екипа редактори на сайта. Той притежава дългогодишен опит в сферата на мобилните и компютърни технологии и е писал материали за някои от водещите сайтове за новини в България и по света.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *