Обмисляна от Google мегасделка отваря нова битка с регулаторите

Обмисляна от Google мегасделка отваря нова битка с регулаторите

Обмисляното придобиване на компанията за маркетингов софтуер HubSpot от страна на компанията майка на Google Alphabet вероятно ще предизвика противопоставяне от страна на регулаторните органи, въпреки че много експерти са съгласни, че то няма да ограничи конкуренцията, и ще наложи технологичният гигант да открие нов фронт в битката си с антитръстовите надзорници.

Миналата седмица Ройтерс съобщи, че Google обмисля оферта за HubSpot, чиято пазарна стойност е 34 млрд. долара. Google преценява антитръстовите рискове от потенциална сделка и все още не е решила дали ще отправи оферта.

Близо дузина антитръстови експерти и анализатори от индустрията заявиха в интервюта и аналитични бележки, че е малко вероятно придобиването на Google да попречи на конкуренцията.

Според тях това е така, защото така нареченият софтуерен сектор за управление на взаимоотношенията с клиентите (CRM), в който работи HubSpot, вече се обслужва от няколко големи играчи, включително Salesforce, Adobe, Microsoft и Oracle. Google не се конкурира в областта на CRM и придобиването може да направи HubSpot по-силен играч благодарение на ресурсите на Google за изчисления в облак, като подобри предложенията и цените за клиентите, добавиха те.

Христо Манолов

Христо Манолов

Христо Манолов е част от екипа редактори на сайта. Той притежава дългогодишен опит в сферата на мобилните и компютърни технологии и е писал материали за някои от водещите сайтове за новини в България и по света.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *