WhatsApp отрича да проучва реклами, за да увеличава приходите си

В петък висшият ръководител на WhatsApp отрече доклад на Financial Times, в който се казва, че платформата за съобщения, собственост на Meta Platforms, проучва реклами, тъй като се стреми да увеличи приходите си.
Някои анализатори смятат, че приложението е неизползвана възможност за растеж, дори години след като Meta закупи платформата за 19 млрд. долара през 2014 г. в най-голямата си сделка досега.
В доклада на FT се казва, че екипите в Meta обсъждат дали да показват реклами в списъци с разговори с контакти на екрана на чата на WhatsApp, но не са взети окончателни решения.
Meta също така е обмисляла дали да наложи абонаментна такса за използване на приложението без реклами, се казва още в доклада, като се цитират запознати лица.
„Тази история на @FT е невярна. Ние не правим това“, заяви ръководителят на WhatsApp Уил Каткарт в публикация в платформата за социални медии X, известна преди като Twitter.
Според фирмата за финансови данни Visible Alpha WhatsApp има повече от 2 млрд. активни потребители месечно, но по-голямата част от приходите й идват от платформата за малки и средни предприятия, която се използва от около 200 млн. потребители всеки месец.