Tesla продължава да има голяма преднина пред китайските електромобили

Tesla продължава да има голяма преднина пред китайските електромобили

Китай продължава да бъде един от ключовите пазари за Tesla, въпреки нарастващите предизвикателства пред компанията да запази лидерската си позиция в сектора на електрическите превозни средства. В региона се наблюдава бурно развитие на местните производители на електрически автомобили, които бързо наваксват американската компания по отношение на производство и пазарни дялове.

По време на конференция, организирана от Financial Times в Лондон, изпълнителният директор на Lucid – Питър Роулинсън, отбеляза, че въпреки напредъка, китайските производители все още са значително назад по отношение на интеграцията между електромоторите, батериите и технологиите за тяхното съединение. Въпреки това, той подчерта, че през последните години китайските автомобили са станали значително по-добри и не бива да бъдат подценявани.

През 2023-а година над 120 китайски марки произвеждат електрически автомобили, като последното тримесечие на същата година маркира значителна промяна с изместването на Tesla от първото място по продажби от местната компания BYD. Други марки като Xpeng, Nio и Xiaomi също затвърдяват позициите си на пазара, като някои от техните модели директно се конкурират с Tesla.

Lucid не остава по-назад, като се опитва да повиши своята конкурентоспособност чрез намаляване на цените и планове за разширение на своя продуктов портфейл, включително пускането на първия си кросоувър Lucid Gravity и разработването на нов седан среден клас с цена под 50,000 долара, за да се конкурира директно с моделите Tesla Model 3 и Model Y.

Валери Манолов

Валери Манолов

Валери Манолов е любител на мобилните технологии и развитието на операционните системи. Той създава качествено съдържание в тази сфера и всичко по-интересно от света на мобилните устройства.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *