Фейсбук и Инстаграм под прицела на ЕС за предизборна дезинформация

Фейсбук и Инстаграм под прицела на ЕС за предизборна дезинформация

Facebook и Instagram не са успели да се справят с измамната реклама и дезинформацията в навечерието на изборите за Европейски парламент, заяви Европейската комисия във вторник, когато започна разследване по подозрения за нарушения на правилата на ЕС за онлайн съдържание.

Ходът на технологичните регулатори на ЕС дойде на фона на опасенията за Русия, Китай и Иран като потенциални източници на дезинформация, но също така и вътре в ЕС, където някои политически партии и организации се опитват да привлекат избиратели с лъжи по време на гласуването на 6-9 юни за избор на следващия петгодишен парламент.

Законът за цифровите услуги, който влезе в сила миналата година, изисква от големите технологични компании да направят повече за противодействие на незаконното и вредното съдържание в платформите си или да рискуват да бъдат глобени с до 6% от глобалния си годишен оборот.

„Подозираме, че модерирането на Meta е недостатъчно, че липсва прозрачност на процедурите за модериране на реклами и съдържание“, заяви в изявление ръководителят на цифровите технологии в ЕС Маргрете Вестагер.

„Затова днес започнахме процедура срещу Meta, за да оценим дали спазват Закона за цифровите услуги“, каза тя.

Христо Манолов

Христо Манолов

Христо Манолов е част от екипа редактори на сайта. Той притежава дългогодишен опит в сферата на мобилните и компютърни технологии и е писал материали за някои от водещите сайтове за новини в България и по света.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *