EС призован да се опълчи на платената услуга без реклами на Meta

EС призован да се опълчи на платената услуга без реклами на Meta

Европейските органи за защита на личните данни трябва да се противопоставят на абонаментната услуга без реклами на Meta Platforms, стартирана в Европа през ноември миналата година, тъй като тя изисква от потребителите да плащат такса за гарантиране на тяхната поверителност – модел, който вероятно ще бъде копиран от други компании, заявиха в петък група от 28 организации.

Съвместното писмо на групата за защита на личните данни NOYB на активиста за защита на личните данни Макс Шремс, Ирландския съвет за граждански свободи, Wikimedia Europe, Информационния център за електронна неприкосновеност на личния живот и други до Европейския съвет за защита на данните (EDPB) идва в момент, когато EDPB се подготвя да издаде насоки през следващите седмици относно модела „съгласие или заплащане“.

Това стана след искане на холандския, норвежкия и хамбургския орган за защита на личните данни до регулатора на ЕС за становище.

Meta повтори, че услугата, която се прилага за Facebook и Instagram, има за цел да се съобрази с правилата на ЕС, за да се даде на потребителите възможност да избират дали техните данни могат да бъдат събирани и използвани за таргетирани реклами, докато потребителите, които са съгласни да бъдат проследявани, получават безплатна услуга, която се финансира от приходите от реклама.

Христо Манолов

Христо Манолов

Христо Манолов е част от екипа редактори на сайта. Той притежава дългогодишен опит в сферата на мобилните и компютърни технологии и е писал материали за някои от водещите сайтове за новини в България и по света.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *