GLOBUL
 
English
БИЗНЕС КЛИЕНТИ ЧАСТНИ КЛИЕНТИ MYGLOBUL
Начало
Основно съдържание
:: начало >  за нас > Правила и политики за управление на съответствието
 

Правила и политики за управление на съответствието


ПРАВИЛА И ПОЛИТИКИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА СЪОТВЕТСТВИЕТО

Спазването на действащото законодателство, Кодекса за поведение и вътрешните Политики е от огромно значение за нашата компания.

Осигуряването на Съответствие е приоритет за Съвета на директорите на GLOBUL.
Съответствието означава твърда ангажираност към принципите на почтеност, прозрачност, справедливост, професионализъм, дух на екипност и спазване на правилата, принципите, които са от първостепенно значение за регулиране функциите на GLOBUL.

За тази цел Ръководството е приело и въвежда Система за Управление на Съответствието (С.У.С.) по отношение на спазването от всички (персонал и Ръководство) на действащото законодателство, Кодекса на поведение и вътрешните Политики, като целта е да се избягват рискове и други правни последици за компанията и нейния персонал. Постигайки това, изгодата е за всички: GLOBUL, служителите, клиентите, доставчиците и акционерите.

Ефективността на Системата за управление на качеството се основава на ангажираността и подкрепата от всички: Ръководство и служители.

Ключовите елементи на С.У.С. са:

  • Предотвратяване на лошо поведение, успоредно със съблюдаване на политиките, предвидени от С.У.С. По този начин и GLOBUL и неговия персонал са защитени от всякакви правни последици, дължащи се на лошо поведение, като същевременно рисковете по отношение на репутацията на компанията се ограничават.

    Превенция се постига основно чрез:

    • Обучение на служителя относно опасностите, свързани с всяко нарушаване на основни правила, като например, корупция, измама, злоупотреба с лични данни, манипулиране на финансови отчети, изнасяне на поверителна търговска информация и пр.
    • Каналите, които са разработвани с времето за комуникиране със служителите, така че последните да могат да поставят въпроси по отношение на въвеждането на Кодекса на поведение и Политиките, в случай че те са несигурни как да се справят с въпроси, възникващи пред тях в ежедневната им работа.
  • Разкриване на нарушения в съответствие и реагиране на такива нарушения. За да се осигури възможност за подаване на сигнал за нарушаване на Политики, регламенти и на действащото законодателство, GLOBUL е въвел Политика за даване на сигнали и на съответни канали за комуникация.

В контекста на тази Политика служители или/и трети лица могат открито или анонимно да докладват в Службата по съответствие в COSMOTE, подавайки сигнал или изразявайки загриженост във връзка с потенциални нарушения на Политиките на компанията или на законодателството. COSMOTE няма да позволява никакви актове на репресия от страна на ръководството или други органи на кмпанията, пряко или косвено, срещу всяко лице, което с добри намерения докладва или изрази загриженост по отношение на нарушаване на политиките или закона.


 Комуникационни канали за сигнали за нарушение

При запитвания, свързани с продукти или услуги на GLOBUL, е необходимо да ги изпращате към Отдел "Обслужване на клиенти".

Можете да направите доклад във връзка с потенциални нарушения на Политиките за управление на съответствието по пощата, електронната поща, телефона, факса или формуляра онлайн.
  • По пощата:
    “КОСМО БЪЛГАРИЯ МОБАЙЛ” ЕАД
    1766 София, Младост 4, Бизнес Парк София, сгр. 6
  • По електронната поща: [email protected]

  • По телефона: + 359 (0) 89123
  • По факса: +359 (02) 4158702
  • Посредством Електронния формуляр за подаване на сигнали (в процес на реализация)

Отделът, отговарящ за планирането и въвеждането на С.У.С., се отчита директно пред Съвета на директорите на компанията. Реализацията на С.У.С. се наблюдава от Комисията по съответствие в COSMOTE, която се състои от Генералния директор на Група COSMOTE за Дирекция Съответствие и вътрешен одит, Генералния директор на Група COSMOTE за Конкуренцията, правните и регулаторните въпроси, Генералния директор на COSMOTE за Човешките ресурси и Директора в COSMOTE на Дирекция сигурност на информацията.

С.У.С. на COSMOTE е преминала успешен преглед от независими външни одитори, които потвърждават ефективността на процедурите по съответствие в компанията.

За реализацията на С.У.С. в Група COSMOTE във всички нейни дъщерни дружества са определени Длъжностни лица по съответствието.


 Политики, свързани със съответствието

В контекста на въвеждането на Системата за управление на съответствието, в сила са следните Политики и Кодекси:

  • Политика за даване на сигнали
    Насочена към управление на случаи, свързани с професионална небрежност или нередности и нарушения на политиките на компанията, на процедури или действащи закони.
  • Кодекс по етика и поведение в бизнеса
    Кодексът по етика и поведение в бизнеса представлява резюме на принципите на COSMOTE и обобщен източник на водещи принципи по отношение на поведението в бизнеса. Прави опит да установи една минимална рамка от правила, вътре в която служителите ще изпълняват своите законосъобразни официални задължения, без да им се оказва въздействие от извънинституционални намеси.
  • Кодекс по етика за висши длъжностни лица по финансите
    Определя рамката на поведение за висшите длъжностни лица по финансите, с цел поощряване на честност, почтеност, прозрачност и етично поведение от страна на тези лица при изпълнението на техните управленски отговорности.
  • Кодекс на поведение за защита на Правото на лична тайна на индивида при обработка на Лични данни в рамките на Група ОТЕ
    Предназначението на този Кодекс е да се осигури високо и еднородно равнище на защита на личните данни на служители, клиенти и акционери от дружествата в Група ОТЕ, както и поверителността на комуникациите.
  • Политика относно търговията с поверителна информация
    Тази политика установява правилата за незлоупотреба с привилегирована информация от страна на изпълнителни кадри и регулира начина на записване за, придобиване или продажба на ценни книжа в дружествата от Група ОТЕ.
  • Политика относно даренията и спонсорството
    Тази Политика задава принципите на управление на въпросите за спонсорството и даренията.
  • Политика относно приемането и предлагането на корпоративни подаръци
    Тази Политика предоставя описание на правилата и регламентите за поведение по отношение на приемането и предлагането на подаръци, награди и други ползи в хода на осъществяване на търговската дейност.
  • Политика по отношение на измамите
    Тази Политика е установена, за да се улесни разработването на средства за контрол, които ще бъдат в помощ при разкриването и предотвратяването на измами срещу дружеството.
  • Политика относно мероприятията
    Тази Политика описва основните условия, принципи и правила на поведение, които трябва да съблюдават при замислянето, планирането, осъществяването и наблюдението на мероприятия.
  • Политика на Група ОТЕ относно избягването на Конфликт на интереси и борбата с корупцията
    Тази Политика дефинира концепцията за Конфликт на интереси в дружеството и установява правила и действия за ограничаване на това явление и за борба с корупцията.


 
За контакти | Кариери | Правни изисквания | GSM и UMTS радио интерфейси Copyright © 2012 GLOBUL